jedzenie na wyjazd

Co jeść w podróży

Z racji tego, że dość dużo podróżuję i są to różnego rodzaju wyjazdy (od wakacji zorganizowanych typu all inclusive, po wczasy autokarem, samochodem, rajdy rowerowe i piesze) chciałabym się dziś z wami podzielić moimi spostrzeżeniami i propozycjami na to co jeść i pić podczas podróży i pobytu na wakacjach.

W podróży:
  • odkąd pamiętam, gdy wyjeżdżałam na kolonie lub obóz dostawałam na obiad udko z kurczaka z chlebem. Stalo się to chyba tradycją i rodzinnych wyjazdów autokarem lub samochodem nie mogę wyobrazić sobie bez ich jedzenia 🙂 Można je również zastąpić kotletami schabowymi lub mielonymi ale należy pamiętać, żeby zjeść je tego samego dnia.
  • podczas przejazdu krętymi drogami, podjazdów w górach lub w czasie startowania i lądowania samolotu zawsze mam przy sobie cukierki miętowe lub gumę do żucia. Pomaga ona niwelować skutki choroby lokomocyjnej oraz zatykania się uszu podczas zmian ciśnienia.

Jeśli mamy ograniczony budżet a na naszym wyjeździe nie mamy zagwarantowanych posiłków możemy zabrać produkty, które szybko przygotujemy w pokoju (warunkiem przyrządzenia niektórych jest posiadanie aneksu kuchennego).

Na obiad:

  • kasza  kuskus (nie trzeba jej gotować jedynie zalać wodą), ryż + pulpety, gołąbki itp.
  • makaron + torebka sosu do spaghetti Napoli (bez mięsa), bolognese (trzeba dodać mięso), 4 sery, brokułowy (potrzeba 50 ml śmietanki) w proszku,
  • różnego rodzaju sosy do spaghetti w słoikach lub kartonikach (objętościowo zabierają więcej miejsca niż opcja powyżej i mogą się potłuc)
  • bulion rosołowy + spaghetti (może trochę zdrowsza wersja zupek chińskich z torebki)
  • konserwy z puszki
Na śniadania i kolacje:
  • małe pudełeczka z dżemem
  • pasztety
  • dobrze sprawdzają się małe deserki dla dzieci i kaszki
  • kisiele i budynie
  • pakowany chleb żytni, pumpernikiel
  • musli
Przekąski w ciągu dnia:
  • suszone owoce (morele, daktyle, rodzynki, jabłka)
  • prażony słonecznik,
  • orzeszki
  • batoniki musli
  • suche wafelki, herbatniki, ciastka (te mniej kruszące się)
  • kabanosy
  • wafle ryżowe
Co pić?
Sprawdzoną przeze mnie opcją jest zabranie tabletek musujących i rozpuszczanie ich w wodzie każdego dnia- taki napój dostarczy energii dzięki zawartym tam minerałom oraz doskonale sprawdzi się jako zamiennik soków w kartonach lub słoikach. Jedyny minus tego rozwiązania jest taki, że większość z nich możemy pić raz dziennie.

Macie jakieś sprawdzone potrawy, które możecie dodać do tej listy?

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *