jedzenie na wyjazd

Co jeść w podróży

Z racji tego, że dość dużo podróżuję i są to różnego rodzaju wyjazdy (od wakacji zorganizowanych typu all inclusive, po wczasy autokarem, samochodem, rajdy rowerowe i piesze) chciałabym się dziś z wami podzielić moimi spostrzeżeniami i propozycjami na to co jeść i pić podczas podróży i pobytu na wakacjach.

W podróży:
  • odkąd pamiętam, gdy wyjeżdżałam na kolonie lub obóz dostawałam na obiad udko z kurczaka z chlebem. Stalo się to chyba tradycją i rodzinnych wyjazdów autokarem lub samochodem nie mogę wyobrazić sobie bez ich jedzenia 🙂 Można je również zastąpić kotletami schabowymi lub mielonymi ale należy pamiętać, żeby zjeść je tego samego dnia.
  • podczas przejazdu krętymi drogami, podjazdów w górach lub w czasie startowania i lądowania samolotu zawsze mam przy sobie cukierki miętowe lub gumę do żucia. Pomaga ona niwelować skutki choroby lokomocyjnej oraz zatykania się uszu podczas zmian ciśnienia.

Jeśli mamy ograniczony budżet a na naszym wyjeździe nie mamy zagwarantowanych posiłków możemy zabrać produkty, które szybko przygotujemy w pokoju (warunkiem przyrządzenia niektórych jest posiadanie aneksu kuchennego).

Na obiad:

  • kasza  kuskus (nie trzeba jej gotować jedynie zalać wodą), ryż + pulpety, gołąbki itp.
  • makaron + torebka sosu do spaghetti Napoli (bez mięsa), bolognese (trzeba dodać mięso), 4 sery, brokułowy (potrzeba 50 ml śmietanki) w proszku,
  • różnego rodzaju sosy do spaghetti w słoikach lub kartonikach (objętościowo zabierają więcej miejsca niż opcja powyżej i mogą się potłuc)
  • bulion rosołowy + spaghetti (może trochę zdrowsza wersja zupek chińskich z torebki)
  • konserwy z puszki
Na śniadania i kolacje:
  • małe pudełeczka z dżemem
  • pasztety
  • dobrze sprawdzają się małe deserki dla dzieci i kaszki
  • kisiele i budynie
  • pakowany chleb żytni, pumpernikiel
  • musli
Przekąski w ciągu dnia:
  • suszone owoce (morele, daktyle, rodzynki, jabłka)
  • prażony słonecznik,
  • orzeszki
  • batoniki musli
  • suche wafelki, herbatniki, ciastka (te mniej kruszące się)
  • kabanosy
  • wafle ryżowe
Co pić?
Sprawdzoną przeze mnie opcją jest zabranie tabletek musujących i rozpuszczanie ich w wodzie każdego dnia- taki napój dostarczy energii dzięki zawartym tam minerałom oraz doskonale sprawdzi się jako zamiennik soków w kartonach lub słoikach. Jedyny minus tego rozwiązania jest taki, że większość z nich możemy pić raz dziennie.

Macie jakieś sprawdzone potrawy, które możecie dodać do tej listy?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *